loading...

حاصل علم و فناوری

اگر در حال خرید دوربین بدون آینه هستید، به جای درستی آمده اید! بدون آینه هیجان‌انگیزترین پیشرفت در دوربین‌ها از زمان تولد عکاسی دیجیتال است و در این صفحه مدل‌های مورد علاقه‌ام را برجسته می‌کنم! دوربین‌های بدون آینه می‌توانند کیفیت، کنترل و انعطاف‌پذیری یک DSLR را با سنسورهای بزرگ، تنظیم نوردهی و لنزهای قابل تعویض خود داشته باشند، اما با کنار گذاشتن آینه، پتانسیل کوچک‌تر، سبک‌تر، ساکت‌تر و سریع‌تر را دارند. از آنجایی که آنها از سنسور اصلی تصویربرداری خود برای فوکوس استفاده می کنند، همچنین پتانسیل ردیابی و فوکوس کردن سوژه ها را در گوشه ها دارند و در عین حال از تشخیص چهره و چشم نیز بهره می برند، حتی گاهی اوقات برای سوژه های حیوانی. با ترکیب 100٪ الکترونیکی، شما همچنین می توانید از منظره یاب برای هر چیزی که روی صفحه می بینید، از جمله پخش تصاویر، کمک فوکوس، پیش نمایش افکت ها، تعادل رنگ سفید و تنظیمات رنگ، و همچنین فیلمبرداری و پخش فیلم، استفاده کنید. و حتی پیمایش منوها - همه اینها در شرایط روشن بسیار آسان تر از استفاده از صفحه نمایش است، البته برای کسانی که بینایی بیشتری دارند راحت تر است.

بهترین دوربین‌های بدون آینه نیز مشکلات عملکرد مدل‌های اولیه را از بین برده‌اند و اکنون به منظره‌یاب‌هایی با تصاویر بزرگ و دقیق می‌بالند، بدون اینکه به قابلیت‌های فوکوس و عکس‌برداری پشت سر هم اشاره کنیم که اکثر دوربین‌های DSLR فقط می‌توانند رویای آن را داشته باشند. در مقایسه با دوربین‌های DSLR، مصرف انرژی ناگزیر بیشتر است، بنابراین باتری‌ها آنقدر دوام نمی‌آورند، اما جدیدترین مدل‌ها مطمئناً در حال پیشرفت هستند. برای من، دوربین‌های بدون آینه تقریباً در هر رده و قیمتی جذاب‌تر از دوربین‌های DSLR هستند، و من شخصاً ده سال پیش وقتی پاناسونیک و Olympus Micro Four Thirds را راه‌اندازی کردند، این تغییر را انجام دادم و بعداً مجموعه‌ام را با تجهیزات Fujifilm و Sony تکمیل کردم. در اینجا توصیه های من است!

سیستم های بدون آینه

مانند دوربین های DSLR، اکثر سازندگان سیستم بدون آینه خود را با پایه لنز توسعه داده اند که با سیستم های رقیب سازگار نیست. پایه الکترونیکی سونی وجود دارد که برای بدنه های APS-C یا فول فریم طراحی شده است. پایه X فوجی فیلم وجود دارد که فقط برای بدنه های APS-C طراحی شده است. Canon دارای RF برای APS-C یا فول فریم، و همچنین پایه EF-M قدیمی برای APS-C است. نیکون دارای پایه Z برای بدنه های APS-C یا فول فریم است.

استثناها دو اتحاد هستند: Micro Four Thirds و L-mount. اولی از یک سنسور چهار سوم استفاده می کند که کمی کوچکتر از APS-C است و توسط پاناسونیک و Olympus مشترک توسعه داده شده است که دارای یک پایه مشترک هستند و به آنها اجازه می دهد از لنزهای یکدیگر و همچنین مدل های شخص ثالث طراحی شده برای سیستم استفاده کنند. اتحاد دوم L-mount است که بر اساس سیستم فول فریم لایکا ساخته شده است، اما اکنون با پاناسونیک و سیگما که هر دو بدنه و لنزهای فول فریم منتشر کرده‌اند که همگی با یکدیگر سازگار هستند، شریک شده‌اند. من ترکیبی از همه فرمت ها را در هر دسته توصیه می کنم.

بهترین دوربین های بدون آینه مقرون به صرفه

دوربین‌های بدون آینه جدید با قیمتی حدود 500 دلار شروع می‌شوند، که برای آن دوربینی با سنسور APS-C یا Four Thirds، لنز زوم کیت اولیه و کنترل دستی دریافت خواهید کرد. اکثر آنها برای اتصال به تلفن شما وای فای خواهند داشت، اما با این قیمت معمولاً منظره یاب دریافت نمی کنید، بنابراین فقط با صفحه نمایش خود آهنگسازی خواهید کرد. اگر بودجه شما کمتر از 500 دلار است، به جای آن به دنبال یک مدل دست دوم یا یک DSLR ابتدایی باشید. یکی از ارزان‌ترین دوربین‌های بدون آینه مقرون به صرفه، Canon EOS M200 است که دارای سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C، فوکوس مطمئن، Wifi و صفحه‌نمایش لمسی کج‌شده است که می‌تواند به سمت شما کج شود – نه تنها یک دوربین همه‌جانبه قوی است. ، اما همچنین یک نقطه ورود ایده آل برای وبلاگ نویسی است. برای جزئیات بیشتر به بررسی Canon EOS M200 من مراجعه کنید.

اگر بودجه شما می تواند به حدود 650 دلار برسد، یکی از دوربین های بدون آینه مورد علاقه من Canon EOS M50 است که دارای سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C با فوکوس خودکار عالی، صفحه نمایش لمسی کاملا مفصلی، منظره یاب داخلی، وای فای و ورودی میکروفون است. بدنه بسیار جمع و جور – یک دستگاه همه کاره عالی که برای ویدیوهای وبلاگ و یوتیوب ایده آل است، اگرچه کیفیت ویدیوی آن را فقط 1080 در نظر بگیرید زیرا حالت 4k آن بسیار برش داده شده است که مفید نیست. برای جزئیات بیشتر به بررسی Canon EOS M50 من مراجعه کنید. توجه داشته باشید که نسخه جدیدتر Mark II یک به‌روزرسانی بسیار ملایم است، بنابراین ارزان‌ترین نسخه را انتخاب کنید.

توجه: اکنون که کانن دارای دوربین های EOS R در هر دو نسخه فول فریم و APS-C است، بعید است که شاهد اضافه شدن دوربین های EOS M جدید یا لنزهای EF-M به مجموعه موجود باشیم – به همین دلیل است که اغلب می توانید آنها را با تخفیف پیدا کنید اما در صورت تمایل می توانید هر لنز EF DSLR را با دوربین های EOS M تطبیق دهید.

با قیمت کمی بالاتر، Fujifilm X-T200 است که دارای یک سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C با فوکوس خودکار خوب، یک صفحه نمایش لمسی بزرگ که زوایای رو به شما دارد، و همچنین یکی از ارزان‌ترین مدل‌هایی است که با منظره یاب داخلی و ورودی میکروفون (البته یکی که برای اکثر میکروفون ها به یک دوشاخه آداپتور نیاز دارد). به عنوان یک دوربین Fujifilm X، از پردازش عکس دوست داشتنی آن و همچنین دسترسی به طیف گسترده ای از لنزهای بومی لذت خواهید برد.

بهترین دوربین های بدون آینه میان رده

دسته‌ی میان‌رده‌ها که از حدود 800 دلار برای بدنه‌ای بدون لنز شروع می‌شود، جایی است که همه چیز جالب‌تر می‌شود، زیرا معمولاً شامل بدنه‌های سخت‌تر با منظره‌یاب بزرگ‌تر و دقیق‌تر، عکاسی سریع‌تر، فیلم‌های با کیفیت بهتر، کنترل‌های بیشتر و بهبود یافته می‌شود. اتصال از جمله ورودی های میکروفون و گاهی اوقات خروجی هدفون که می تواند کیفیت صدای شما را برای فیلم ها بسیار بهبود بخشد. جالب اینجاست که کیفیت واقعی عکس‌های ثابت ممکن است نسبت به مدل‌های مقرون‌به‌صرفه بهبود قابل توجهی نداشته باشد.

اولین مدلی که به آن اشاره می شود سونی A6100 است که دارای سنسور 24 مگاپیکسلی APSC، فیلمبرداری 4k، تصویربرداری 11 فریم در ثانیه، منظره یاب و صفحه نمایش لمسی کج است. در واقع، ممکن است خریداران بالقوه A6400 را نیز به این سوال وادار کند که آیا واقعاً به آب بندی آب و هوا، منظره یاب XGA و پروفایل های S-Log نیاز دارند یا اینکه باید حدود 150 دلار صرفه جویی کنند. اگر سونی را دوست دارید اما تمرکز شما بر روی وبلاگ نویسی است، به جای آن ZV-E10 را در نظر بگیرید.

یکی دیگر از مدل‌های جذاب در این رده، Fujifilm X-T30 است، مدلی با ظاهر کلاسیک به سبک رترو با سنسور 26 مگاپیکسلی APS-C، فوکوس خودکار عالی، منظره یاب داخلی و Wifi. یک ورودی میکروفون نیز وجود دارد، اگرچه برای کار با مدل های محبوب به یک آداپتور نیاز دارید. تثبیت داخلی وجود ندارد، صفحه نمایش رو به روی شما نمی چرخد، اما شما از پردازش عکس دوست داشتنی فوجی فیلم، بیشتر قابلیت های ویدئو و فوکوس خودکار پرچمدار X-T4 و همچنین دسترسی به بهترین انتخاب بومی برخوردار هستید. لنزهای APS-C – این یک انتخاب عالی برای کسی است که می‌خواهد شروع به ساختن یک سیستم جدی بدون خراب کردن کند. برای جزئیات بیشتر به بررسی Fujifilm X-T30 من مراجعه کنید. توجه داشته باشید که نسخه جدیدتر Mark II نشان‌دهنده یک به‌روزرسانی ملایم است، بنابراین ارزان‌ترین نسخه را انتخاب کنید.

اگر به کیفیت و ویژگی‌های X-T30 علاقه دارید اما آرزو می‌کنید که تثبیت‌کننده داخلی، صفحه‌نمایش تاشو و کنترل نوردهی مدرن‌تر PASM داشته باشد، به سراغ فوجی‌فیلم X-S10 نروید، مدل جدیدتری که در حال حاضر یک انتخاب محبوب است. در رده میان رده

با قیمت تقریباً مشابه دو فوجی فیلم، می توانید سونی A6400 را با سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C تهیه کنید. بدنه در اصل مشابه A6300 قبلی است، بنابراین متأسفانه هنوز تثبیت کننده داخلی وجود ندارد، اما صفحه نمایش می تواند 180 درجه زاویه داشته باشد تا برای فیلمبرداری یا سلفی با شما روبرو شود. فیلم‌برداران همچنین از زمان ضبط نامحدود قدردانی می‌کنند، زیرا A6400 یکی از اولین مدل‌هایی بود که امکان فیلم‌برداری بیش از نیم ساعت را حتی در 4k فراهم کرد. یک ورودی میکروفون نیز وجود دارد، اگرچه اگر آن را روی هات‌شوک نصب کنید، صفحه بازشو را مسدود می‌کنید. برای جزئیات بیشتر، بررسی سونی A6400 من را بررسی کنید. البته به یاد داشته باشید، اگر برای درجه‌بندی ویدیو به بدنه یا نمایه‌های تصویری که در شرایط آب‌وهوایی مهر و موم شده نیاز ندارید، و می‌توانید با منظره‌یاب با وضوح پایین‌تر کنار بیاورید، می‌توانید مقداری پول صرفه‌جویی کنید و به جای آن به سراغ Sony A6100 بروید، که در غیر این صورت است. همسان.

EOS R10 کانن یکی دیگر از گزینه های خوب در این قیمت است، با سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C، فوکوس خودکار عالی، صفحه نمایش چرخشی لولایی جانبی، ورودی میکروفون و تثبیت داخلی.

یکی از موارد مورد علاقه قدیمی‌تر که من هنوز به آن علاقه زیادی دارم Olympus OMD EM5 III است که فوکوس خودکار مطمئن را به بدنه‌ای جمع‌وجور اما ارگونومیک می‌آورد که همچنین دارای تثبیت داخلی فوق‌العاده، صفحه نمایش لمسی کاملا مفصل، بدنه مقاوم در برابر آب و هوا و مجموعه‌ای از تصاویر حیله‌گر است. حالت های پردازش و نوردهی طولانی مطمئناً، سنسور کوچکتر از APSC باقی می ماند، اما به طور کلی یک دوربین بسیار خوب و جذاب باقی می ماند، به خصوص اگر بتوانید یک معامله خوب را با یک دوربین دریافت کنید. برای جزئیات بیشتر به بررسی Olympus OMD EM5 III من مراجعه کنید.

همچنین مراقب تخفیف‌های Canon EOS M6 II باشید که ویدیوهای 4k بدون فوکوس خودکار مناسب را ارائه می‌دهد، البته با منظره یاب قابل جابجایی اختیاری و صفحه‌ای که فقط به صورت عمودی کج می‌شود. برای جزئیات بیشتر به بررسی Canon EOS M6 II من مراجعه کنید.

بهترین دوربین های بدون آینه رده بالا

بیش از 1000 دلار برای یک بدنه خرج کنید و وارد دسته بندی رده بالایی شده اید که دوربین های دارای سنسورهای چهار سوم یا APS-C سخت تر و سریع تر می شوند و ورزش و اکشن یا حداقل بچه ها و حیوانات خانگی بسیار فعال را هدف قرار می دهند. تثبیت داخلی رایج‌تر می‌شود، ویژگی‌های ویدیو نیز با فیلم‌های برش کمتر و نرخ فریم بالاتر بهتر می‌شوند. همچنین می‌توانید در بسیاری از مدل‌ها انتظار اسلات کارت دوقلو را داشته باشید، و همچنین شروع به دیدن مدل‌های قدیمی‌تر با سنسورهای فول‌فریم بزرگ‌تر کنید، که برای پاک کردن سهام تخفیف داده می‌شوند. مهم‌تر از همه، مراقب Canon EOS RP باشید، که اساساً یک نسخه فول فریم از EOS M50 با سنسور 6D Mark II است - گزینه‌ای خوب برای دارندگان کنونی Canon که به دنبال فول‌فریم یا بدون آینه هستند، البته فقط از یک سنسور استفاده می‌کنند. اسلات کارت و برش 4k؛ برای جزئیات بیشتر به بررسی Canon EOS RP من مراجعه کنید.

تقریباً با همان قیمت RP می‌توانید Panasonic Lumix G9 را تهیه کنید، دوربینی قدیمی‌تر که ممکن است سنسور چهار سوم 20 مگاپیکسلی بسیار کوچک‌تری داشته باشد، اما همچنان کیفیت مناسبی را ارائه می‌کند اما بالاترین حساسیت‌ها را دارد. فوکوس مداوم به اندازه رقبای خود مطمئن نیست، اما حالت های مختلفی دارد که می تواند قبل از اینکه شاتر را به طور کامل فشار دهید، عکس العمل را به تصویر می کشد. تصویر منظره یاب بسیار زیاد و رزولوشن 4k تا 60p، اکنون به لطف به‌روزرسانی میان‌افزار داخلی 10 بیتی - در واقع این دوربین یکی از ارزان‌ترین دوربین‌هایی است که 4k 60p ارائه می‌کند و آن را به انتخابی وسوسه‌انگیز برای فیلم‌سازانی تبدیل می‌کند که نمی‌توانند تا GH کار کنند. سری، یا کسانی که دوست دارند قابلیت های عکس بیشتری داشته باشند. برای جزئیات بیشتر به بررسی Lumix G9 من مراجعه کنید.

اگر تمرکز شما روی ویدیوهای حرفه‌ای در این قیمت است، Panasonic Lumix GH5 II را در نظر بگیرید که قیمت کمی بیشتر از G9 دارد، اما قابلیت‌های حرفه‌ای‌تر فیلم را به فیلم‌سازان سطح بالا ارائه می‌کند. مسلماً این بهترین دوربین فیلمبرداری حرفه ای در قیمت خود است، اگرچه به روز رسانی سیستم عامل G9 آن را برای اکثر افراد به اندازه کافی خوب می کند.

همچنین مراقب تخفیف‌های Olympus OMD EM1 III باشید، دوربین دیگری با سنسور 20 مگاپیکسلی چهار سوم و صفحه‌نمایش کاملاً مفصل، اما این بار با فوکوس خودکار مطمئن‌تر برای ورزش و حیات وحش، و همچنین آب و هوای عالی. در حالی که ویدیو با این قیمت به خوبی پاناسونیک نیست، EM1 III هنوز هم فیلم های بسیار قابل احترامی را ثبت می کند و هنوز یکی از بهترین سیستم های تثبیت کننده داخلی را دارد.

مدل دیگری که باید در نظر گرفت سونی A6600 است، پرچم‌دار سری APSC این شرکت، که فوکوس خودکار، عکس‌برداری متوالی و قابلیت‌های فیلمبرداری A6400 را دارد، اما تثبیت داخلی، باتری بسیار طولانی‌تر، جک هدفون و تشخیص چشم را اضافه می‌کند. در فیلمها. تثبیت‌کننده ممکن است به اندازه بدنه‌های Micro Four Thirds در این رده مؤثر نباشد و تنها یک اسلات کارت وجود دارد، اما باتری بزرگ‌تر به A6600 طولانی‌ترین طول عمر را در مقایسه با رقبای خود می‌دهد که در کنار زمان‌های ضبط نامحدود عالی است. برای جزئیات بیشتر به بررسی سونی A6600 من مراجعه کنید.

مسلما بهترین دوربین با سنسور APS-C Fujifilm X-T5 است که از X-T3 مطلوب استفاده می کند، اما سنسور 40 مگاپیکسلی با تثبیت داخلی و باتری بزرگتر را از X-H2 اضافه می کند، اما آن را بسته بندی می کند. به بدنه ای قدیمی که بسیاری از دارندگان فوجی فیلم دوست دارند. ممکن است قیمت آن به طرز ناخوشایندی نزدیک به فول فریم‌های ارزان‌تر موجود باشد، اما مجموعه‌ای از ویژگی‌های سطح بالاتر را ارائه می‌کند که برای بدنه‌هایی با سنسورهای بزرگ‌تر هزینه بسیار بیشتری دارد، همراه با زیبایی‌شناسی طراحی که بسیاری را به خود جلب می‌کند. برای جزئیات بیشتر به بررسی Fujifilm X-T5 من مراجعه کنید. اگر همه زنگ ها و سوت های فوجی فیلم را می خواهید، پرچمدار X-H2 یا X-H2S را در نظر بگیرید.

با نزدیک شدن به قیمت بدنه 2000 دلاری، بازار فول فریم واقعاً باز می شود. مسلماً تواناترین فول فریم بدون شکست پاناسونیک Lumix S5 است که تعداد زیادی از S1H رده بالاتر را با قیمت بسیار مقرون به صرفه تری ارائه می دهد. فیلمسازان مقرون به صرفه، کیفیت را در مقابل پول دوست خواهند داشت، و همچنین می‌توان گفت که بهترین زوم کیت «مقرون‌به‌صرفه» را در این دسته با 20 تا 60 میلی‌متر دارد. برای جزئیات بیشتر به بررسی Lumix S5 من مراجعه کنید.

همچنین مراقب خرید سونی A7 III که اکنون جایگزین شده است، برنده قبلی در این دسته باشید، دارای سنسور 24 مگاپیکسلی فول فریم با فوکوس خودکار عالی، تثبیت داخلی، عکسبرداری سریع، فیلمبرداری با کیفیت عالی 4k، تشخیص چشم ، اسلات کارت دوقلو، عمر باتری مناسب و صفحه نمایش لمسی کج. این دیگر جدیدترین مدلی نیست که در اطراف آن تخفیف‌ها را حفظ کرده است. برای جزئیات بیشتر به بررسی سونی A7 III من مراجعه کنید. توجه داشته باشید که اگر مجموعه‌ای از لنزهای F-mount نیکون دارید، نیکون Z6 را ترجیح می‌دهید که تقریباً با همین هزینه، دارای سنسور 24 مگاپیکسلی فول فریم، 4k مناسب (اکنون با پشتیبانی از 10 بیت) است. و تثبیت داخلی به‌روزرسانی‌های میان‌افزار نیکون به‌طور پیوسته سری Z آن را بهبود می‌بخشد تا به رقیبی جدی برای سونی تبدیل شود و لنزهای DSLR نیکون را نیز بهتر متمرکز می‌کنند.

دو بازیکن بزرگ با قیمت حدود 2500 دلار Canon EOS R6 و Sony A7 IV هستند که هر دو تقریباً هر چیزی را که هر کسی می‌تواند بخواهد را ارائه می‌کند، بدون اینکه خیلی متخصص یا گران قیمت شود. EOS R6 نیز هزینه‌های زیادی را ارائه می‌کند، زیرا R5 در زمان عرضه تحت الشعاع R5 گران‌تر قرار می‌گیرد، اما تبدیل به یکی از جذاب‌ترین مدل‌های این سری می‌شود – تا زمانی که از سنسور 20 مگاپیکسلی (که شما راضی هستید) باید داده شود که از DSLR پرچمدار 1Dx III به ارث رسیده است. R6 تثبیت داخلی، صفحه نمایش چرخشی، فوکوس خودکار 12 فریم در ثانیه، فوکوس خودکار عالی، کنترل های خوب، ویدیوی عالی 4k (البته محدود به کلیپ های 30 دقیقه ای) و تصاویر کم نویز را به شما ارائه می دهد. برای جزئیات بیشتر به بررسی Canon EOS R6 من مراجعه کنید.

در همین حال، سونی A7 IV جدیدتر ممکن است به‌عنوان مدل پایه در خط تولید فول‌فریم سونی طبقه‌بندی شود، اما مانند مدل‌های قبلی، اکثر عکاسان، فیلمبرداران و عکاسان هیبریدی را راضی خواهد کرد. Mark IV وضوح را تا 33 مگاپیکسل افزایش می دهد بدون اینکه سطح نویز را به خطر بیندازد، سیستم فوکوس خودکار عالی را بهبود می بخشد، 10 بیت، 4k در 50 یا 60p (البته با برش 1.5x)، صفحه نمایش چرخشی، تثبیت بهبود یافته و توانایی ضبط. کلیپ های بیش از 30 دقیقه بدون گرم شدن بیش از حد. حتی به عنوان یک وب کم USB استاندارد نیز کار خواهد کرد. حداکثر سرعت پیاپی 10 فریم بر ثانیه در هنگام عکاسی با فرمت RAW یا حتی 6 فریم در ثانیه بسته به فشرده سازی به 8 کاهش می یابد و هنوز هیچ براکت فوکوس یا تایمر لامپ وجود ندارد، اما همچنان یکی از پر ویژگی ترین و تواناترین دوربین ها با این قیمت است. برای جزئیات بیشتر به بررسی سونی A7 IV من مراجعه کنید.

فراتر از اینجا، با مدل‌های فول فریم مانند Canon EOS R5، Sony A7r IV و Nikon Z7 که همگی عکس‌هایی با وضوح بیش از 40 مگاپیکسل ثبت می‌کنند، به قیمت بیش از 3000 دلار رسیده‌ایم، به علاوه مملو از ویژگی‌های دیگری است که در بررسی‌هایم به آنها توضیح داده‌ام. برای جزئیات بیشتر، بررسی Canon EOS R5، بررسی Sony A7r IV و بررسی Nikon Z7 را ببینید. همه دوربین های بسیار قدرتمندی هستند.

در نهایت Canon EOS R3 و Sony Alpha 1 در بالاترین سطح بازار قرار دارند که اولی ورزش‌های حرفه‌ای را هدف قرار می‌دهد و دومی تقریباً هر چیزی را که دوست دارید به آن اختصاص دهید. این دوربین‌ها گران‌ترین دوربین‌های بدون آینه فول‌فریم تا به امروز هستند، اما فوق‌العاده توانمند هستند، به‌ویژه آلفا 1 که عکس‌ها و ویدیوهای با وضوح بالا را با سرعت‌های پشت سر هم در سطح حرفه‌ای ورزشی ترکیب می‌کند. برای جزئیات بیشتر به بررسی Canon EOS R3 و بررسی Sony Alpha 1 من مراجعه کنید. PS – اگر اهل تیراندازی ورزشی یا حیات وحش هستید که نمی‌توانید به هیچ یک از این مدل‌های پرچم‌دار دست پیدا کنید، Sony A9 II را در نظر بگیرید یا به دنبال تخفیف‌هایی در Olympus OMD E-M1X باشید، که ممکن است از سنسور چهار سوم کوچک‌تر استفاده کند، اما آن را در بدنه‌ای محکم و سریع قرار می‌دهد که بسیار خوب کار می‌کند. برای جزئیات بیشتر به بررسی Olympus OMD E-M1X من مراجعه کنید.

اگر به دنبال خرید دوربین عکاسی هستید فروشگاه قلاب بهترین مرجع خرید دوربین عکاسی می باشد.

اگر در حال خرید دوربین بدون آینه هستید، به جای درستی آمده اید! بدون آینه هیجان‌انگیزترین پیشرفت در دوربین‌ها از زمان تولد عکاسی دیجیتال است و در این صفحه مدل‌های مورد علاقه‌ام را برجسته می‌کنم! دوربین‌های بدون آینه می‌توانند کیفیت، کنترل و انعطاف‌پذیری یک DSLR را با سنسورهای بزرگ، تنظیم نوردهی و لنزهای قابل تعویض خود داشته باشند، اما با کنار گذاشتن آینه، پتانسیل کوچک‌تر، سبک‌تر، ساکت‌تر و سریع‌تر را دارند. از آنجایی که آنها از سنسور اصلی تصویربرداری خود برای فوکوس استفاده می کنند، همچنین پتانسیل ردیابی و فوکوس کردن سوژه ها را در گوشه ها دارند و در عین حال از تشخیص چهره و چشم نیز بهره می برند، حتی گاهی اوقات برای سوژه های حیوانی. با ترکیب 100٪ الکترونیکی، شما همچنین می توانید از منظره یاب برای هر چیزی که روی صفحه می بینید، از جمله پخش تصاویر، کمک فوکوس، پیش نمایش افکت ها، تعادل رنگ سفید و تنظیمات رنگ، و همچنین فیلمبرداری و پخش فیلم، استفاده کنید. و حتی پیمایش منوها - همه اینها در شرایط روشن بسیار آسان تر از استفاده از صفحه نمایش است، البته برای کسانی که بینایی بیشتری دارند راحت تر است.

بهترین دوربین‌های بدون آینه نیز مشکلات عملکرد مدل‌های اولیه را از بین برده‌اند و اکنون به منظره‌یاب‌هایی با تصاویر بزرگ و دقیق می‌بالند، بدون اینکه به قابلیت‌های فوکوس و عکس‌برداری پشت سر هم اشاره کنیم که اکثر دوربین‌های DSLR فقط می‌توانند رویای آن را داشته باشند. در مقایسه با دوربین‌های DSLR، مصرف انرژی ناگزیر بیشتر است، بنابراین باتری‌ها آنقدر دوام نمی‌آورند، اما جدیدترین مدل‌ها مطمئناً در حال پیشرفت هستند. برای من، دوربین‌های بدون آینه تقریباً در هر رده و قیمتی جذاب‌تر از دوربین‌های DSLR هستند، و من شخصاً ده سال پیش وقتی پاناسونیک و Olympus Micro Four Thirds را راه‌اندازی کردند، این تغییر را انجام دادم و بعداً مجموعه‌ام را با تجهیزات Fujifilm و Sony تکمیل کردم. در اینجا توصیه های من است!

سیستم های بدون آینه

مانند دوربین های DSLR، اکثر سازندگان سیستم بدون آینه خود را با پایه لنز توسعه داده اند که با سیستم های رقیب سازگار نیست. پایه الکترونیکی سونی وجود دارد که برای بدنه های APS-C یا فول فریم طراحی شده است. پایه X فوجی فیلم وجود دارد که فقط برای بدنه های APS-C طراحی شده است. Canon دارای RF برای APS-C یا فول فریم، و همچنین پایه EF-M قدیمی برای APS-C است. نیکون دارای پایه Z برای بدنه های APS-C یا فول فریم است.

استثناها دو اتحاد هستند: Micro Four Thirds و L-mount. اولی از یک سنسور چهار سوم استفاده می کند که کمی کوچکتر از APS-C است و توسط پاناسونیک و Olympus مشترک توسعه داده شده است که دارای یک پایه مشترک هستند و به آنها اجازه می دهد از لنزهای یکدیگر و همچنین مدل های شخص ثالث طراحی شده برای سیستم استفاده کنند. اتحاد دوم L-mount است که بر اساس سیستم فول فریم لایکا ساخته شده است، اما اکنون با پاناسونیک و سیگما که هر دو بدنه و لنزهای فول فریم منتشر کرده‌اند که همگی با یکدیگر سازگار هستند، شریک شده‌اند. من ترکیبی از همه فرمت ها را در هر دسته توصیه می کنم.

بهترین دوربین های بدون آینه مقرون به صرفه

دوربین‌های بدون آینه جدید با قیمتی حدود 500 دلار شروع می‌شوند، که برای آن دوربینی با سنسور APS-C یا Four Thirds، لنز زوم کیت اولیه و کنترل دستی دریافت خواهید کرد. اکثر آنها برای اتصال به تلفن شما وای فای خواهند داشت، اما با این قیمت معمولاً منظره یاب دریافت نمی کنید، بنابراین فقط با صفحه نمایش خود آهنگسازی خواهید کرد. اگر بودجه شما کمتر از 500 دلار است، به جای آن به دنبال یک مدل دست دوم یا یک DSLR ابتدایی باشید. یکی از ارزان‌ترین دوربین‌های بدون آینه مقرون به صرفه، Canon EOS M200 است که دارای سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C، فوکوس مطمئن، Wifi و صفحه‌نمایش لمسی کج‌شده است که می‌تواند به سمت شما کج شود – نه تنها یک دوربین همه‌جانبه قوی است. ، اما همچنین یک نقطه ورود ایده آل برای وبلاگ نویسی است. برای جزئیات بیشتر به بررسی Canon EOS M200 من مراجعه کنید.

اگر بودجه شما می تواند به حدود 650 دلار برسد، یکی از دوربین های بدون آینه مورد علاقه من Canon EOS M50 است که دارای سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C با فوکوس خودکار عالی، صفحه نمایش لمسی کاملا مفصلی، منظره یاب داخلی، وای فای و ورودی میکروفون است. بدنه بسیار جمع و جور – یک دستگاه همه کاره عالی که برای ویدیوهای وبلاگ و یوتیوب ایده آل است، اگرچه کیفیت ویدیوی آن را فقط 1080 در نظر بگیرید زیرا حالت 4k آن بسیار برش داده شده است که مفید نیست. برای جزئیات بیشتر به بررسی Canon EOS M50 من مراجعه کنید. توجه داشته باشید که نسخه جدیدتر Mark II یک به‌روزرسانی بسیار ملایم است، بنابراین ارزان‌ترین نسخه را انتخاب کنید.

توجه: اکنون که کانن دارای دوربین های EOS R در هر دو نسخه فول فریم و APS-C است، بعید است که شاهد اضافه شدن دوربین های EOS M جدید یا لنزهای EF-M به مجموعه موجود باشیم – به همین دلیل است که اغلب می توانید آنها را با تخفیف پیدا کنید اما در صورت تمایل می توانید هر لنز EF DSLR را با دوربین های EOS M تطبیق دهید.

با قیمت کمی بالاتر، Fujifilm X-T200 است که دارای یک سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C با فوکوس خودکار خوب، یک صفحه نمایش لمسی بزرگ که زوایای رو به شما دارد، و همچنین یکی از ارزان‌ترین مدل‌هایی است که با منظره یاب داخلی و ورودی میکروفون (البته یکی که برای اکثر میکروفون ها به یک دوشاخه آداپتور نیاز دارد). به عنوان یک دوربین Fujifilm X، از پردازش عکس دوست داشتنی آن و همچنین دسترسی به طیف گسترده ای از لنزهای بومی لذت خواهید برد.

بهترین دوربین های بدون آینه میان رده

دسته‌ی میان‌رده‌ها که از حدود 800 دلار برای بدنه‌ای بدون لنز شروع می‌شود، جایی است که همه چیز جالب‌تر می‌شود، زیرا معمولاً شامل بدنه‌های سخت‌تر با منظره‌یاب بزرگ‌تر و دقیق‌تر، عکاسی سریع‌تر، فیلم‌های با کیفیت بهتر، کنترل‌های بیشتر و بهبود یافته می‌شود. اتصال از جمله ورودی های میکروفون و گاهی اوقات خروجی هدفون که می تواند کیفیت صدای شما را برای فیلم ها بسیار بهبود بخشد. جالب اینجاست که کیفیت واقعی عکس‌های ثابت ممکن است نسبت به مدل‌های مقرون‌به‌صرفه بهبود قابل توجهی نداشته باشد.

اولین مدلی که به آن اشاره می شود سونی A6100 است که دارای سنسور 24 مگاپیکسلی APSC، فیلمبرداری 4k، تصویربرداری 11 فریم در ثانیه، منظره یاب و صفحه نمایش لمسی کج است. در واقع، ممکن است خریداران بالقوه A6400 را نیز به این سوال وادار کند که آیا واقعاً به آب بندی آب و هوا، منظره یاب XGA و پروفایل های S-Log نیاز دارند یا اینکه باید حدود 150 دلار صرفه جویی کنند. اگر سونی را دوست دارید اما تمرکز شما بر روی وبلاگ نویسی است، به جای آن ZV-E10 را در نظر بگیرید.

یکی دیگر از مدل‌های جذاب در این رده، Fujifilm X-T30 است، مدلی با ظاهر کلاسیک به سبک رترو با سنسور 26 مگاپیکسلی APS-C، فوکوس خودکار عالی، منظره یاب داخلی و Wifi. یک ورودی میکروفون نیز وجود دارد، اگرچه برای کار با مدل های محبوب به یک آداپتور نیاز دارید. تثبیت داخلی وجود ندارد، صفحه نمایش رو به روی شما نمی چرخد، اما شما از پردازش عکس دوست داشتنی فوجی فیلم، بیشتر قابلیت های ویدئو و فوکوس خودکار پرچمدار X-T4 و همچنین دسترسی به بهترین انتخاب بومی برخوردار هستید. لنزهای APS-C – این یک انتخاب عالی برای کسی است که می‌خواهد شروع به ساختن یک سیستم جدی بدون خراب کردن کند. برای جزئیات بیشتر به بررسی Fujifilm X-T30 من مراجعه کنید. توجه داشته باشید که نسخه جدیدتر Mark II نشان‌دهنده یک به‌روزرسانی ملایم است، بنابراین ارزان‌ترین نسخه را انتخاب کنید.

اگر به کیفیت و ویژگی‌های X-T30 علاقه دارید اما آرزو می‌کنید که تثبیت‌کننده داخلی، صفحه‌نمایش تاشو و کنترل نوردهی مدرن‌تر PASM داشته باشد، به سراغ فوجی‌فیلم X-S10 نروید، مدل جدیدتری که در حال حاضر یک انتخاب محبوب است. در رده میان رده

با قیمت تقریباً مشابه دو فوجی فیلم، می توانید سونی A6400 را با سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C تهیه کنید. بدنه در اصل مشابه A6300 قبلی است، بنابراین متأسفانه هنوز تثبیت کننده داخلی وجود ندارد، اما صفحه نمایش می تواند 180 درجه زاویه داشته باشد تا برای فیلمبرداری یا سلفی با شما روبرو شود. فیلم‌برداران همچنین از زمان ضبط نامحدود قدردانی می‌کنند، زیرا A6400 یکی از اولین مدل‌هایی بود که امکان فیلم‌برداری بیش از نیم ساعت را حتی در 4k فراهم کرد. یک ورودی میکروفون نیز وجود دارد، اگرچه اگر آن را روی هات‌شوک نصب کنید، صفحه بازشو را مسدود می‌کنید. برای جزئیات بیشتر، بررسی سونی A6400 من را بررسی کنید. البته به یاد داشته باشید، اگر برای درجه‌بندی ویدیو به بدنه یا نمایه‌های تصویری که در شرایط آب‌وهوایی مهر و موم شده نیاز ندارید، و می‌توانید با منظره‌یاب با وضوح پایین‌تر کنار بیاورید، می‌توانید مقداری پول صرفه‌جویی کنید و به جای آن به سراغ Sony A6100 بروید، که در غیر این صورت است. همسان.

EOS R10 کانن یکی دیگر از گزینه های خوب در این قیمت است، با سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C، فوکوس خودکار عالی، صفحه نمایش چرخشی لولایی جانبی، ورودی میکروفون و تثبیت داخلی.

یکی از موارد مورد علاقه قدیمی‌تر که من هنوز به آن علاقه زیادی دارم Olympus OMD EM5 III است که فوکوس خودکار مطمئن را به بدنه‌ای جمع‌وجور اما ارگونومیک می‌آورد که همچنین دارای تثبیت داخلی فوق‌العاده، صفحه نمایش لمسی کاملا مفصل، بدنه مقاوم در برابر آب و هوا و مجموعه‌ای از تصاویر حیله‌گر است. حالت های پردازش و نوردهی طولانی مطمئناً، سنسور کوچکتر از APSC باقی می ماند، اما به طور کلی یک دوربین بسیار خوب و جذاب باقی می ماند، به خصوص اگر بتوانید یک معامله خوب را با یک دوربین دریافت کنید. برای جزئیات بیشتر به بررسی Olympus OMD EM5 III من مراجعه کنید.

همچنین مراقب تخفیف‌های Canon EOS M6 II باشید که ویدیوهای 4k بدون فوکوس خودکار مناسب را ارائه می‌دهد، البته با منظره یاب قابل جابجایی اختیاری و صفحه‌ای که فقط به صورت عمودی کج می‌شود. برای جزئیات بیشتر به بررسی Canon EOS M6 II من مراجعه کنید.

بهترین دوربین های بدون آینه رده بالا

بیش از 1000 دلار برای یک بدنه خرج کنید و وارد دسته بندی رده بالایی شده اید که دوربین های دارای سنسورهای چهار سوم یا APS-C سخت تر و سریع تر می شوند و ورزش و اکشن یا حداقل بچه ها و حیوانات خانگی بسیار فعال را هدف قرار می دهند. تثبیت داخلی رایج‌تر می‌شود، ویژگی‌های ویدیو نیز با فیلم‌های برش کمتر و نرخ فریم بالاتر بهتر می‌شوند. همچنین می‌توانید در بسیاری از مدل‌ها انتظار اسلات کارت دوقلو را داشته باشید، و همچنین شروع به دیدن مدل‌های قدیمی‌تر با سنسورهای فول‌فریم بزرگ‌تر کنید، که برای پاک کردن سهام تخفیف داده می‌شوند. مهم‌تر از همه، مراقب Canon EOS RP باشید، که اساساً یک نسخه فول فریم از EOS M50 با سنسور 6D Mark II است - گزینه‌ای خوب برای دارندگان کنونی Canon که به دنبال فول‌فریم یا بدون آینه هستند، البته فقط از یک سنسور استفاده می‌کنند. اسلات کارت و برش 4k؛ برای جزئیات بیشتر به بررسی Canon EOS RP من مراجعه کنید.

تقریباً با همان قیمت RP می‌توانید Panasonic Lumix G9 را تهیه کنید، دوربینی قدیمی‌تر که ممکن است سنسور چهار سوم 20 مگاپیکسلی بسیار کوچک‌تری داشته باشد، اما همچنان کیفیت مناسبی را ارائه می‌کند اما بالاترین حساسیت‌ها را دارد. فوکوس مداوم به اندازه رقبای خود مطمئن نیست، اما حالت های مختلفی دارد که می تواند قبل از اینکه شاتر را به طور کامل فشار دهید، عکس العمل را به تصویر می کشد. تصویر منظره یاب بسیار زیاد و رزولوشن 4k تا 60p، اکنون به لطف به‌روزرسانی میان‌افزار داخلی 10 بیتی - در واقع این دوربین یکی از ارزان‌ترین دوربین‌هایی است که 4k 60p ارائه می‌کند و آن را به انتخابی وسوسه‌انگیز برای فیلم‌سازانی تبدیل می‌کند که نمی‌توانند تا GH کار کنند. سری، یا کسانی که دوست دارند قابلیت های عکس بیشتری داشته باشند. برای جزئیات بیشتر به بررسی Lumix G9 من مراجعه کنید.

اگر تمرکز شما روی ویدیوهای حرفه‌ای در این قیمت است، Panasonic Lumix GH5 II را در نظر بگیرید که قیمت کمی بیشتر از G9 دارد، اما قابلیت‌های حرفه‌ای‌تر فیلم را به فیلم‌سازان سطح بالا ارائه می‌کند. مسلماً این بهترین دوربین فیلمبرداری حرفه ای در قیمت خود است، اگرچه به روز رسانی سیستم عامل G9 آن را برای اکثر افراد به اندازه کافی خوب می کند.

همچنین مراقب تخفیف‌های Olympus OMD EM1 III باشید، دوربین دیگری با سنسور 20 مگاپیکسلی چهار سوم و صفحه‌نمایش کاملاً مفصل، اما این بار با فوکوس خودکار مطمئن‌تر برای ورزش و حیات وحش، و همچنین آب و هوای عالی. در حالی که ویدیو با این قیمت به خوبی پاناسونیک نیست، EM1 III هنوز هم فیلم های بسیار قابل احترامی را ثبت می کند و هنوز یکی از بهترین سیستم های تثبیت کننده داخلی را دارد.

مدل دیگری که باید در نظر گرفت سونی A6600 است، پرچم‌دار سری APSC این شرکت، که فوکوس خودکار، عکس‌برداری متوالی و قابلیت‌های فیلمبرداری A6400 را دارد، اما تثبیت داخلی، باتری بسیار طولانی‌تر، جک هدفون و تشخیص چشم را اضافه می‌کند. در فیلمها. تثبیت‌کننده ممکن است به اندازه بدنه‌های Micro Four Thirds در این رده مؤثر نباشد و تنها یک اسلات کارت وجود دارد، اما باتری بزرگ‌تر به A6600 طولانی‌ترین طول عمر را در مقایسه با رقبای خود می‌دهد که در کنار زمان‌های ضبط نامحدود عالی است. برای جزئیات بیشتر به بررسی سونی A6600 من مراجعه کنید.

مسلما بهترین دوربین با سنسور APS-C Fujifilm X-T5 است که از X-T3 مطلوب استفاده می کند، اما سنسور 40 مگاپیکسلی با تثبیت داخلی و باتری بزرگتر را از X-H2 اضافه می کند، اما آن را بسته بندی می کند. به بدنه ای قدیمی که بسیاری از دارندگان فوجی فیلم دوست دارند. ممکن است قیمت آن به طرز ناخوشایندی نزدیک به فول فریم‌های ارزان‌تر موجود باشد، اما مجموعه‌ای از ویژگی‌های سطح بالاتر را ارائه می‌کند که برای بدنه‌هایی با سنسورهای بزرگ‌تر هزینه بسیار بیشتری دارد، همراه با زیبایی‌شناسی طراحی که بسیاری را به خود جلب می‌کند. برای جزئیات بیشتر به بررسی Fujifilm X-T5 من مراجعه کنید. اگر همه زنگ ها و سوت های فوجی فیلم را می خواهید، پرچمدار X-H2 یا X-H2S را در نظر بگیرید.

با نزدیک شدن به قیمت بدنه 2000 دلاری، بازار فول فریم واقعاً باز می شود. مسلماً تواناترین فول فریم بدون شکست پاناسونیک Lumix S5 است که تعداد زیادی از S1H رده بالاتر را با قیمت بسیار مقرون به صرفه تری ارائه می دهد. فیلمسازان مقرون به صرفه، کیفیت را در مقابل پول دوست خواهند داشت، و همچنین می‌توان گفت که بهترین زوم کیت «مقرون‌به‌صرفه» را در این دسته با 20 تا 60 میلی‌متر دارد. برای جزئیات بیشتر به بررسی Lumix S5 من مراجعه کنید.

همچنین مراقب خرید سونی A7 III که اکنون جایگزین شده است، برنده قبلی در این دسته باشید، دارای سنسور 24 مگاپیکسلی فول فریم با فوکوس خودکار عالی، تثبیت داخلی، عکسبرداری سریع، فیلمبرداری با کیفیت عالی 4k، تشخیص چشم ، اسلات کارت دوقلو، عمر باتری مناسب و صفحه نمایش لمسی کج. این دیگر جدیدترین مدلی نیست که در اطراف آن تخفیف‌ها را حفظ کرده است. برای جزئیات بیشتر به بررسی سونی A7 III من مراجعه کنید. توجه داشته باشید که اگر مجموعه‌ای از لنزهای F-mount نیکون دارید، نیکون Z6 را ترجیح می‌دهید که تقریباً با همین هزینه، دارای سنسور 24 مگاپیکسلی فول فریم، 4k مناسب (اکنون با پشتیبانی از 10 بیت) است. و تثبیت داخلی به‌روزرسانی‌های میان‌افزار نیکون به‌طور پیوسته سری Z آن را بهبود می‌بخشد تا به رقیبی جدی برای سونی تبدیل شود و لنزهای DSLR نیکون را نیز بهتر متمرکز می‌کنند.

دو بازیکن بزرگ با قیمت حدود 2500 دلار Canon EOS R6 و Sony A7 IV هستند که هر دو تقریباً هر چیزی را که هر کسی می‌تواند بخواهد را ارائه می‌کند، بدون اینکه خیلی متخصص یا گران قیمت شود. EOS R6 نیز هزینه‌های زیادی را ارائه می‌کند، زیرا R5 در زمان عرضه تحت الشعاع R5 گران‌تر قرار می‌گیرد، اما تبدیل به یکی از جذاب‌ترین مدل‌های این سری می‌شود – تا زمانی که از سنسور 20 مگاپیکسلی (که شما راضی هستید) باید داده شود که از DSLR پرچمدار 1Dx III به ارث رسیده است. R6 تثبیت داخلی، صفحه نمایش چرخشی، فوکوس خودکار 12 فریم در ثانیه، فوکوس خودکار عالی، کنترل های خوب، ویدیوی عالی 4k (البته محدود به کلیپ های 30 دقیقه ای) و تصاویر کم نویز را به شما ارائه می دهد. برای جزئیات بیشتر به بررسی Canon EOS R6 من مراجعه کنید.

در همین حال، سونی A7 IV جدیدتر ممکن است به‌عنوان مدل پایه در خط تولید فول‌فریم سونی طبقه‌بندی شود، اما مانند مدل‌های قبلی، اکثر عکاسان، فیلمبرداران و عکاسان هیبریدی را راضی خواهد کرد. Mark IV وضوح را تا 33 مگاپیکسل افزایش می دهد بدون اینکه سطح نویز را به خطر بیندازد، سیستم فوکوس خودکار عالی را بهبود می بخشد، 10 بیت، 4k در 50 یا 60p (البته با برش 1.5x)، صفحه نمایش چرخشی، تثبیت بهبود یافته و توانایی ضبط. کلیپ های بیش از 30 دقیقه بدون گرم شدن بیش از حد. حتی به عنوان یک وب کم USB استاندارد نیز کار خواهد کرد. حداکثر سرعت پیاپی 10 فریم بر ثانیه در هنگام عکاسی با فرمت RAW یا حتی 6 فریم در ثانیه بسته به فشرده سازی به 8 کاهش می یابد و هنوز هیچ براکت فوکوس یا تایمر لامپ وجود ندارد، اما همچنان یکی از پر ویژگی ترین و تواناترین دوربین ها با این قیمت است. برای جزئیات بیشتر به بررسی سونی A7 IV من مراجعه کنید.

فراتر از اینجا، با مدل‌های فول فریم مانند Canon EOS R5، Sony A7r IV و Nikon Z7 که همگی عکس‌هایی با وضوح بیش از 40 مگاپیکسل ثبت می‌کنند، به قیمت بیش از 3000 دلار رسیده‌ایم، به علاوه مملو از ویژگی‌های دیگری است که در بررسی‌هایم به آنها توضیح داده‌ام. برای جزئیات بیشتر، بررسی Canon EOS R5، بررسی Sony A7r IV و بررسی Nikon Z7 را ببینید. همه دوربین های بسیار قدرتمندی هستند.

در نهایت Canon EOS R3 و Sony Alpha 1 در بالاترین سطح بازار قرار دارند که اولی ورزش‌های حرفه‌ای را هدف قرار می‌دهد و دومی تقریباً هر چیزی را که دوست دارید به آن اختصاص دهید. این دوربین‌ها گران‌ترین دوربین‌های بدون آینه فول‌فریم تا به امروز هستند، اما فوق‌العاده توانمند هستند، به‌ویژه آلفا 1 که عکس‌ها و ویدیوهای با وضوح بالا را با سرعت‌های پشت سر هم در سطح حرفه‌ای ورزشی ترکیب می‌کند. برای جزئیات بیشتر به بررسی Canon EOS R3 و بررسی Sony Alpha 1 من مراجعه کنید. PS – اگر اهل تیراندازی ورزشی یا حیات وحش هستید که نمی‌توانید به هیچ یک از این مدل‌های پرچم‌دار دست پیدا کنید، Sony A9 II را در نظر بگیرید یا به دنبال تخفیف‌هایی در Olympus OMD E-M1X باشید، که ممکن است از سنسور چهار سوم کوچک‌تر استفاده کند، اما آن را در بدنه‌ای محکم و سریع قرار می‌دهد که بسیار خوب کار می‌کند. برای جزئیات بیشتر به بررسی Olympus OMD E-M1X من مراجعه کنید.

اگر به دنبال خرید دوربین عکاسی هستید فروشگاه قلاب بهترین مرجع خرید دوربین عکاسی می باشد.

فری بازدید : 13 يکشنبه 11 دی 1401 زمان : 15:16
ارسال نظر برای این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 194
  • بازدید سال : 778
  • بازدید کلی : 8555
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی